Produkten har blivit tillagd i varukorgen

Vad har hänt med min beställning?

Har din beställning blivit justerad eller makulerad? Här kan du läsa mer om orsakerna till händelsen.

1. Varför har jag inte fått mina varor?

Svar: Under våra köpvillkor reserverar vi oss för att leveransiden kan ta längre tid vid vissa händelser. Ungefär 95% av dessa händelser är på grund av att produkten har tagit slut i vårt lager och vi måste köpa in den från våra leverantörer. Varje inköp sker varje onsdag och vet tar vanligtvis upp till 7 arbetsdagar att få in inköpsordrar till vårt lager, från den dagen inköpsordern är lagd. Vi jobbar ständigt på att alltid ha alla varor i lager, men vid de flesta högtiderna kan det vara svårt.

2. Min beställning saknar varor, varför?

Svar: Vissa varor på webbplatsen är så kallad beställningsvaror och kommer beställas från leverantören. Ibland kan det vara så att leverantören inte själv kan leverera produkterna i tid. Om vi inser att beställningsvaror kommer ta för lång tid (mer än 15 dagar) att få in i lager eller inte går att köpa in alls kan vi överväga att ta bort dem från din order. Självklart betalar du inte för dessa varor och du blir alltid meddelad om detta.

3. Min beställning är makulerad, varför?

Svar: Denna fungerar precis som förra frågan, men du har endast en produkt i din beställning. Om den beställningsvaran inte går att skicka inom en rekommenderad tid eller inte alls kommer vi ta bort den produkten från din beställning. Eftersom du nu endast har beställt den produkten så makuleras din order automatiskt. Du blir självklart informerad om detta skulle hända dig.

4. Får ni göra så här?

Svar: Ja, om processen går rätt till. Vi har rätten att justera och avbryta en kunds order men kunden måste alltid bli informerad och får inte betala produkterna som inte kan levereras. Du kan läsa mer om detta unde våra Köpvillkor.

Om du inte tycker att något stämmer in på dig, vänligen kontakta Kundtjänst.

Produkter

Kundservice

Supermarioshoppen.se