Produkten har blivit tillagd i varukorgen
  •   Frakt 39 kr
  •   Fri frakt vid köp från 499 kr
  •   Leveranstid: 1-3 dagar
  •   Över 4477 kunder har handlat hos oss
  •   Över 1000 originalprodukter

Köp- och leveransvillkor

Smooth Internet Group AB, organisationsnummer 556936-4325  (”Smooth Internet Group”) driver webbplatsen Supermarioshoppen.se och därtill hörande sidor (”Webbplatsen”). Utförliga kontaktuppgifter och övrig information om Supermarioshoppen.se framgår på Webbplatsen. Via Webbplatsen kan du dels handla varor direkt från Supermarioshoppen.se, dels varor från andra företag (”Samarbetspartners ”) som valt att sälja sina varor och tjänster via Webbplatsen. I anknytning till varje vara på Webbplatsen anges om det är Supermarioshoppen.se  eller en Samarbetspartner som säljer och levererar varan eller tjänsten. Du hittar denna information dels på den aktuella produktsidan för varan. Om du handlar en vara från en Samarbetspartner via Webbplatsen är det Samarbetspartnern, inte Supermarioshoppen.se, du ingår avtal med. Då tillämpas det även samarbetspartners egna allmänna villkor på köpet. Allmänna köpvillkor för respektive samarbetspartner finner du i kassan. Oavsett om du handlar från Supermarioshoppen.se  eller Samarbetspartners kan du alltid kontakta Supermarioshoppen.se’s kundtjänst, och betalningar sker via de betalningslösningar som erbjuds på Webbplatsen.

1. Allmänt 

1.1 De allmänna köpvillkor (”Villkoren”) gäller när du som konsument (”Kunden”) gör en beställning via Webbplatsen. I de delar dessa Villkor är samma oavsett om du handlar en produkt från Supermarioshoppen.se eller via Samarbetspartner som benämns Supermarioshoppen.se och Samarbetspartnern gemensamt ”Säljaren”. Villkoren är enbart tillämpliga för Kund som är konsument och som gör beställningar via Webbplatsen. 

1.2 Såsom angivet ovan ingås avtal vid köp via Webbplatsen mellan dig och Supermarioshoppen.se och/eller mellan dig och en eller flera Samarbetspartners. Du kan alltid se på produktsidan vem som är Säljare. Även om du enbart köper Samarbetspartners varor via Webbplatsen med deras Allmänna villkor godkänner du även Supermarioshoppen.se’s Allmänna köpvillkor och Integritetspolicy. 

1.3 För att kunna beställa på Webbplatsen måste Kunden ha fyllt 18 år. Säljaren accepterar, enligt svensk lag, inte kreditköp till personer under 18 år. Säljaren förbehåller sig rätten att i enskilda fall neka eller ändra en Kunds beställning (exempelvis om Kunden uppgivit felaktiga personuppgifter, vissa varor inte kan levereras och/eller har betalningsanmärkningar). 

1.4 Säljaren reserverar sig för slutförsäljning samt eventuella bild- och skrivfel på Webbplatsen, exempelvis fel i produktbeskrivning eller teknisk specifikation, felaktiga priser samt prisjusteringar (såsom förändrade priser från leverantörer, valutaförändringar) eller felaktig information angående om en vara finns i lager. Säljaren har rätt att korrigera sådana eventuella fel och att ändra eller uppdatera informationen när som helst. All bildinformation på Webbplatsen ska uteslutande ses som illustrationer. Sådana illustrationer kan inte garanteras återge det antal varor Kunden erhåller eller varans exakta utseende, funktioner eller ursprung. Supermarioshoppen.se ansvarar inte för information på Webbplatsen som kommer från Samarbetspartners eller en tredje part. 

1.5 Webbplatsen ägs av Supermarioshoppen.se. Innehållet på Webplatsen ägs av Supermarioshoppen.se eller dess Samarbetspartners eller dess licensgivare. Informationen är skyddad genom bland annat immaterialrättsliga och marknadsrättsliga lagar. Detta innebär att varumärken, firmanamn, produktnamn, bilder och grafik, design, layout samt information om varor, tjänster och annat innehåll inte får kopieras eller användas utan skriftligt godkännande från Supermaroshoppen.se.

2. Avtal och Beställning 

2.1 För att kunna göra ett köp via Webbplatsen måste Kunden acceptera Villkoren (”Köpvillkor”). Genom att acceptera Villkoren förbinder sig Kunden att följa Villkoren i sin helhet, samt godkänner att denne tagit del av informationen om personuppgifter och samtyckt till användningen av personuppgifter och cookies enligt Supermarioshoppen.se’s Integritetspolicy, se nedan. 

2.2 Oavsett om Kunden beställer en vara av Supermarioshoppen.se eller en Samarbetspartner, så kommer Supermarioshoppen.se bekräfta din beställning som agent för Samarbetspartnern. Ett avtal om köp ingås först när Supermarioshoppen.se bekräftat Kundens beställning och Kunden mottagit orderbekräftelse från Supermarioshoppen.se per e-post. Säljaren uppmanar Kunden att spara denna orderbekräftelse för eventuella kontakter med Säljarens kundtjänst. Kunden kan återkalla sin beställning fram till dess att varorna har skickats. Om beställningen återkallas så kommer eventuella betalningar som Kunden eller dess betal- eller kreditkortsföretag har gjort avseende beställningen att återbetalas. 

3. Kunduppgifter mm. 

3.1 Supermarioshoppen.se rekommenderar att Kunden skapar ett användarkonto innan Kunden handlar på Webbplatsen. När Kunden registrerar sitt användarkonto och/eller ska genomföra en beställning kommer Kunden att bli ombedd att uppge vissa personuppgifter. Kunden bekräftar att de uppgifter som Kunden fyller i är korrekta och fullständiga samt ansvarar för felaktigt ifyllda uppgifter. Information om Supermarioshoppen.se’s behandling av personuppgifter finns i Supermarioshoppen.se’s Integritetspolicy. 

3.2 Kunden åtar sig att se till att ingen annan än Kunden kan använda Kundens inloggningsuppgifter. Kunden får inte avslöja användarnamn och lösenord för någon obehörig och ska se till att handling med uppgift om användarnamn och lösenord förvaras på ett sådant sätt att obehörig inte kan få tillgång till informationen. Kunden ska omgående anmäla till Supermarioshoppen.se om det kan misstänkas att obehörig fått tillgång till Kundens lösenord. Kunden ansvarar för alla köp som gjorts med dennes inloggningsuppgifter om sådan anmälan inte gjorts. 

3.3 Om Supermarioshoppen.se misstänker att Kunden missbrukar sitt användarkonto eller sina inloggningsuppgifter eller annars bryter mot Villkoren har Supermarioshoppen.se rätt att stänga av Kunden. Supermarioshoppen.se har även rätt att tilldela Kunden nya inloggningsuppgifter.

4. Priser, avgifter och betalning 

4.1 Vid beställning via Webbplatsen gäller de priser som anges på Webbplatsen. Priser anges i svenska kronor och är inklusive moms. Priserna inkluderar inte betalnings- och fraktavgifter, som anges separat. 

4.2 Kunden kan betala på sätt som anges på Webbplatsen. Läs mer om betalsätt och rabatter på Webbplatsen. Säljaren har rätt att ta betalt av Kunden redan i samband med beställningen, om inte fakturabetalning eller annat liknande betalsätt valts av Kunden. Vid fakturabetalning eller delbetalning kan det komma att göras en kreditupplysning. Du kommer i sådant fall upplysas om detta. Supermarioshoppen.se förbehåller sig rätten att inte alltid erbjuda alla betalsätt samt att ändra betalsätt om det som Kunden valt av någon anledning inte fungerar vid tillfället för köpet eller Kunden inte godkänns för det valda betalsättet.

4.3 Alla köp som sker på Webbplatsen betalas via Klarnas tjänster. När du gör ett köp hos Supermarioshoppen.se godkänner du även avtalen från Klarna. Läs mer om Klarnas villkor här.

5. Kampanjer och erbjudanden

Säljaren kan från tid till annan erbjuda kampanjer på Webbplatsen som kan ha förmånligare villkor än vad som framgår av dessa Villkor, t.ex. rörande betalning eller förlängd ångerrätt. Dessa förmånligare villkor gäller så länge kampanjen är aktiv och för de specifika varor som anges av Säljaren i samband med kampanjen. Säljaren förbehåller sig rätten att när som helst återkalla sådana kampanjer. Vid avslutande eller återkallande av en kampanj gäller dessa Villkor utan ändringar. Erbjudanden på specifika varor på Webbplatsen gäller under en begränsad tid och så länge lagret räcker.

6. Leverans och transport

6.1 Varor som finns i lager levereras normalt inom det tre (3) arbetsdagar som anges på Webbplatsen. Om inte annat särskilt avtalats (t.ex. i samband med bokning av varor som inte finns i lager) sker leveransen senast 30 arbetsdagar räknat från det att Supermarioshoppen.se skriftligen bekräftat beställningen genom orderbekräftelsen.

6.2 Den förväntade leveranstiden av varan framgår av orderbekräftelsen, i kassan och/eller på den aktuella produktsidan på Webbplatsen. Vid leveransförsening meddelar Säljaren dig detta och fortsätter bevaka beställningen. Om inte annat särskilt avtalats och en leverans tar mer än 30 arbetsdagar och detta inte beror på dig som Kund har du rätt att häva köpet. Supermarioshoppen.se har rätt att korrigera, samt makulera beställningar som innehåller varor som inte kan levereras. Säljaren har i samband skyldighet att korrigera faktura eller återbetala den som summan som motsvarar varan som inte kan levereras.

6.3 Om paket ska lösas ut ska Kunden göra detta inom den tid som anges i aviseringen. Paket ska normalt hämtas ut personligen med giltig legitimation och kolli-ID. Kunden får alltid en avisering som visar var och när paket ska hämtas. Avisering kan ske via e-post, vanlig post samt om Kunden lämnat mobilnummer, även via telefonsamtal eller SMS. Om Kunden inte hämtar ut paketet innan angiven tid kommer paketet skickas tillbaka till Säljaren. Kunden har rättighet att begära Säljaren att skicka paketet igen eller häva köpet. Kunden kommer oavsett då bli betalningsskyldig till Säljaren på 150-600 kronor, beroende på paketets storlek, utöver beställningens summa.

6.4 Utförlig leveransinformation för varor köpta av Supermarioshoppen.se och dess Samarbetspartners hittar du här

7. Ångerrätt 

7.1 Vid köp av varor på Webbplatsen gäller alltid 30 dagars öppet köp i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Detta innebär att Kunden har rätt att ångra sitt köp genom att meddela detta inom 30 dagar från det att Kunden eller Kundens ombud tagit emot den beställda varan (ångerfristen). 

7.2 Ångerrätten gäller inte för följande typer av varor: 

  • Varor som har tillverkats enligt Kundens anvisningar eller som på annat sätt har fått en tydlig personlig prägel;
  • Varor med bruten försegling som inte kan återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl (exempelvis underkläder, badkläder, kosmetiska och hygieniska produkter); 
  • En vara som snabbt kan försämras eller bli för gammal (exempelvis livsmedel); eller 
  • Digitalt innehåll som levereras på annat sätt än på ett fysiskt medium (exempelvis datorprogram, applikationer, spel, musik, videor eller texter där åtkomsten sker genom nedladdning från eller direktuppspelning). 

7.3 Genom att Kunden accepterar Villkoren samtycker Kunden till att ångerrätten inte gäller för digitalt innehåll som levereras på annat sätt än på ett fysiskt medium. 

7.4 I samband med en beställning av vara för vilken ångerrätt inte gäller får Kunden tydlig information om detta. Om en vara har förseglats får Kunden inte bryta förseglingen om denne vill kunna utöva sin ångerrätt. Rätten att ångra sig upphör alltså när Kunden bryter förseglingen. Med försegling avses även teknisk plombering (exempelvis serienummer). 

7.5 Om Kunden vill ångra ett köp som gjorts via Webbplatsen ska Kunden, innan ångerfristen löpt ut, skicka ett klart och tydligt meddelande till Supermarioshoppen.se på det sätt som anges här. Kunden ska ange sitt namn och ordernummer. Om ovan alternativ på meddelande inte vill användas av Kunden kan Kunden använda den standardblankett för utövande av ångerrätt som Konsumentverket tagit fram. 

7.6 Vid utövande av ångerrätten betalar Kunden returfrakten och ansvarar för varans skick efter det att Kunden har mottagit varan samt under returfrakten. Varan ska skickas i retur inom 14 dagar räknat från det datum meddelande om utövande av ångerrätt lämnades till Supermarioshoppen.se. Varan ska skickas väl emballerad, i fint skick och i originalkartong. Returer ska göras till Säljaren enligt de metoder och anvisningar som anges på blankett, som du får bifogad i svar av din ansökan.

7.7 Alla returkostnad debiterar Kunden för. 

7.8 När Kunden ångrar sitt köp betalas det belopp som Kunden betalat för varan tillbaka till Kunden, inklusive leveranskostnader. Undantag gäller för eventuella tillkommande leveranskostnader till följd av att Kunden valt något annat leveranssätt än den standardleverans som Säljaren erbjuder. Vid retur av del av order återbetalas leveranskostnaden inte. På det belopp som ska återbetalas har Säljaren rätt att dra av en summa motsvarande varans värdeminskning jämfört med varans ursprungliga värde, om och i den mån sådan värdeminskning beror på att Kunden har hanterat varan i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion. 

7.9 Säljaren betalar snarast tillbaka beloppet, dock senast inom 14 dagar från och med det datum Kundens meddelande om utövande av ångerrätten mottogs. Säljaren får dock vänta med återbetalningen tills Säljaren tagit emot varan eller Kunden har visat att varan har sänts tillbaka, t.ex. genom ett inlämningskvitto. Återbetalningen kommer att ske till Kunden via det betalningsalternativ som Kunden valde, förutsatt att inte annat överenskommits eller att det finns hinder för sådan återbetalning.

8. Garanti och reklamation 

8.1 Vissa av Säljarens varor kan omfattas av garanti. Information om eventuell garantitid och särskilda garantivillkor för respektive vara finns på Webbplatsen eller i dessa Villkor. Garanti för varor täcker endast ursprungliga fabrikationsfel, och därmed inte fel som uppstår vid eller efter en egen förändring av varans funktion och utseende, såsom ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av varan. Kundens orderbekräftelse gäller som garantibevis. Du kan hitta villkor för Samarbetsparters eventuella garantier på deras respektive villkorssida. 

8.2 Reklamationsrätten täcker varor som är felaktiga enligt gällande konsumentskydds-lagstiftning. Kund som önskar göra gällande fel i beställd vara ska kontakta Säljaren så snart som möjligt efter att felet upptäckts via de kontaktuppgifter som anges på Webbplatsen. Reklamationer som görs inom två månader från det att Kunden upptäckt felet anses alltid ha lämnats i rätt tid. Kunden har 3 års reklamationsrätt på varor inköpta på Webbplatsen. 

8.3 Köparen står för returfrakten för godkända reklamationer. 

8.4 När reklamerad vara returnerats och reklamationen godkänts kommer Säljaren att kompensera Kunden i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Säljaren strävar efter att detta ska ske inom 30 dagar från det att Säljaren mottagit reklamationen, men det kan ta längre tid beroende på varans art. Säljaren förbehåller sig rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig enligt gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer Säljaren riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden eller motsvarande nämnder i andra europeiska länder, se www.arn.se, Mer information finns på www.konsumentverket.se. Se även punkt 14.1 nedan.

8.5 Vid mottagen felaktig eller defekt vara där Kund önskar ny ersättningsvara, kommer Säljaren att skicka ut ersättningsvaran med en faktura från Klarna.

Följesedeln ska returneras tillsammans med den felaktiga eller defekta varan. Fakturan avskrivs när den returnerade varan registreras på lagret. Se Klarnas betalningsvillkor: https://www.klarna.com/se/villkor-2/

9. Länkar 

Supermarioshoppen.se kan länka från Webbplatsen till andra webbplatser som ligger utanför Supermarioshoppen.se’s kontroll, och webbplatser utanför Supermarioshoppen.se’s kontroll kan länka till Webbplatsen. Även om Supermarioshoppen.se försöker säkerställa att Supermarioshoppen.se enbart länkar till webbplatser som delar Supermarioshoppen.se’s personuppgifts- och säkerhetsföreskrifter enligt Integritetspolicyn är Supermarioshoppen.se inte ansvarig för skydd eller sekretess av information eller personuppgifter som Kunden tillhandahåller på andra webbplatser. Kunden bör iaktta försiktighet och läsa personuppgiftsföreskrifterna för den aktuella webbplatsen. 

10. Force Majeure 

Säljaren ansvarar inte för förseningar orsakade av omständigheter som Säljaren inte kunnat råda över såsom exempelvis allmän arbetskonflikt, krig, eldsvåda, blixtnedslag, terroristattack, ändrad myndighetsbestämmelse, tekniska problem, fel i el-/tele-/dataförbindelser eller annan kommunikation samt fel eller försening i tjänster från underleverantör på grund av omständighet som här angivits. Dessa omständigheter ska utgöra befrielsegrund som medför befrielse från skadestånd och andra påföljder. Om någon sådan situation skulle uppstå informerar Säljaren Kunden dels i början och dels i slutet av tiden för den aktuella situationen. Har omständigheten varat längre än två månader har både Kunden och Säljaren rätt att häva köpet med omedelbar verkan.

11. Ändringar av Villkoren 

Säljaren förbehåller sig rätten att göra ändringar i dessa Villkor när som helst i tiden. Alla ändringar av dessa Villkor kommer att publiceras på Webbplatsen. Ändringar gäller från det att Kunden har accepterat Villkoren (i samband med ett nytt köp eller vid besök på Webbplatsen), alternativt 30 dagar efter att Säljaren har informerat Kunden om ändringarna. Säljaren rekommenderar dock att Kunden håller sig uppdaterad på Webbplatsen regelbundet för att bli varse om eventuella ändringar av Villkoren. 

12. Ogiltighet 

Om kompetent domstol, myndighet eller skiljenämnd skulle finna att någon bestämmelse i dessa Villkor är ogiltig eller icke-verkställbar, ska bestämmelsen i fråga och alla övriga bestämmelser vara gällande och verkställbara i den utsträckning som tillämplig lag tillåter. De bestämmelser som förklarats ogiltiga eller som inte kan verkställas kommer att ersättas av relevanta juridiska vägledningar och råd. 

13. Tillämplig lag och tvist 

13.1 Om tvist ej kan lösas i samförstånd med Säljarens kundtjänst, kan du som kund vända dig till ARN (Allmänna reklamationsnämnden) som du hittar mer info om på www.arn.se. Du kan även lämna klagomål direkt online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, som du hittar via följande länk http://ec.europa.eu/consumers/odr. Lämnar du in ett klagomål via denna plattform, vidarebefordras ditt ärende automatiskt till rätt nationellt ansvarigt tvistlösningsorgan. Detta tvistlösningsorgan tar sedan kontakt med Säljaren och försöker lösa tvisten utan att blanda in domstol.

13.2 Tvist rörande tolkningen eller tillämpningen av dessa Villkor ska tolkas i enlighet med svensk lag och avgöras av Allmänna Reklamationsnämnden eller i sista hand av allmän domstol.

14. Integritetspolicy

Läs mer om Integritetspolicy här.

Senast uppdaterad: 2017-12-11

Produkter

Kundtjänst 

Information